Wednesday, September 16, 2009

kata seorang sahabat

"cinta ibarat kupu-kupu". makin kau kejar makin ia menghindar, tapi bila kau biarkan ia terbang, ia akan menghamirimu di saat-saat kau tidak menduga. cinta mampu membahagiakan tetapi sekarang ianya banyak menyakitkan. tapi cinta hanya istimewa apabila kau berikan pada seseorang yang layak menerima...

cinta bukannya menerima.. cinta bukannya mencari seseorang yang sempurna, tetapi menemukan seseorang yang mampu menjadikan dirimu sempurna..
cinta menyakitkan bila kamu putuskan hubungan dengan seseorang tetapi lebih sakit bila seseorang memutuskan hubungan denganmu.

cinta juga paling menyakitkan apabila orang yang kau cintai langsung tidak mengetahui perasaanmu terhadapnya. jangan katakan " aku cinta padamu" bila kau tidak benar-benar peduli dan jangan bicarakan soal perasaan bila ia tidak benar-benar ada.
jangan kau sentuh hidup seseorang bila kau berniat main-main dengannya.
jangan ke dalam matanya bila apa yang kau lakukan hanya pembohongan.

hal yang paling kejam dilakukan ialah membuatkan seseorang itu jatuh cinta, sedangkan kita tidak berniat langsung untuk menerimanya saat-saat ia terjatuh.
hal yang menyedihkan dalam hidup ialah apabila bertemu seseorang lalu jatuh cinta, kemudian akhirnya menyedari bahawa dia bukanlah jodohmu dan mensia-siakan masa berapa lamanya untuk seseorang yang mungkin tidak layak. kalau sekarang ia sudah tidak layak, 10 tahun akan datang pun dia belum tentu akan layak.....

dan apa lagi yg kau tahu pasal cinta?

No comments: