Wednesday, November 4, 2009

SDG:epi1

(3.11.09 : 1030 pm)
malam seperti tahu dengan apa yang sedang aku fukirkan. Membayangkan dengan persoalan persoalan dan pertanyaan yang sering membelenggu sudah pun terjawab. mungin ianya sengaja diluahkan dan mungkin ianya sekadar tidak sengaja diluahkan. seperti mana-mana perjalanan yg dilalui dalam beberapa tahun yang lalu ianya sama seperti dulu. tetap dikelilingi dengan sesuatu yang tidak dapat difikirkan dengan akal yang benar atau logik. mengetahui sesuatu yang indah adalah bermakna tetapi mengetahui sesuatu yang tidak indah adalah sukar untuk diakui.

perjalanan hidup yang masih panjang, banyak perkara yang sama berlaku dan tetap berlaku. mengharapkan ianya tidak berlaku tetapi ianya masih berlaku walaupun bermain disebalik layar itu. permainan dan sandiwara yang dicipta oleh manusia itu sendiri, dialah pengarahnya dan dialah pelakonnya.

argh begitu payah untuk aku menulis begini...dan telah lama aku meninggalkan semua diari-diariku,karya-karya aku yang pelik tapi bermakna untuk aku...begitu lama dan aku kembali semua untuk meneruskannya sementara aku masih ada sedikit ruang di sini. dan begitu lama aku tidak melakukan rutin-rutin aku seperti yang sebelum ini dan aku merinduikan saat-saat seperti itu.

mungkin kesibukkan dan juga perubahan hidupku sejak 2 tahun yang lalu membuatkan aku semakin jauh dengan apa yang aku inginkan. menyusun dan mengatur semula sebuah kehidupan rupanya bukanlah sesuatu yang mudah. terlalu payah untuk aku mengaturnya

No comments: