Monday, May 11, 2009

oldtown punye citer


ni lah tempat yg aku suka lepak. kalu bukan bersama rakan2, aku suka g walaupun sendirian. cukuplah bertemankan laptop bila bersendirian n pekena oldtwn whtecofee dah memadai tuk aku melepak di situ. em suka mencari story2 yg leh aku kongsikan pd rakan2 yg sudi bersama aku. mencari kepuasan tuk diri sendiri, kepuasan idea2 tuk di bawa ke kerja n mcm2lah pendek katanya.

kalau nak dijadikan cerita yg tengah hot di oldtwn lokasinya tak dapat aku nyatakan disini, maaf,semakin ramailah manusia2 yg ada di situ tuk mengambil kesempatan mencari manusia2 baru tuk dijadikan rakan kongsi perniagaan. boleh dikatakan macam MLM lah kiranya. em tuk menarik perhatian seseorang tuk menjadi kaya n rakan kongsi yg baru pendek kata situlah antara tempat yg diorang pilih tuk berbisnes. berderetanlah kereta2 yg besar, canggih dan macm2 lagi tuk menarik perhatian manusia yg baru nak join bisnes. nak dijadikan cerita, manusia2 baru ni akan dilayan dengan baik sekali, cakap jer nak makan apa...semua dibayar dan ditanggung beres.hehehee lucu situasi tu semua.

kadang2 melihat juga kepada kebodohan2 mereka2 dan mungkin jua diri aku sendiri.
tuhan takkan menjadikan seseorang itu kaya dengan semudah yg disangka. pada yang belum melangkah ke alam itu, bersedialah untuk tidak melibatkan diri anda jika anda buakan seorang yang kuat.

melihat pula adegan2 pasangan yang bercinta, ada juga story yang membuatkan aku kadangkala suka dan kadangkala jijik dan menyampah. dalam erti kata perempuan sebenarnya. kadang kala aku malu pd kaum aku sendiri. yang begitu mudah dan merelakan diri mereka sendiri dijadikan begitu. aku tidak menyalahkan kaum lelaki itu sendiri, memang dah jadi lumrah kadang kala kaum lelaki suka mengambil kesempatan. dan apakah tindakan kita sebagai kaum hawa. hanya merelakan, tanda SAYANG?

melihat persekitaran2 di situ, terlalu ramainya pekerja2 luar yg ada disitu. aku tak salahkan mereka, kalau mereka bekerja di situ. memang mereka rajin, berusaha, kuat semangat, berkeyakinan diri sehingga sanggup tinggalkan keluarga dan negara diorang sendiri semata-mata tuk mencari rezeki yang halal. AKU TAK SALAHKAN MERERKA!! tahu kenapa? soalan aku apakah yang anak melayu buat? Masyarakat mencemuh pada negara kita kerana banyaknya pendatang luar yg bekerja di sini. sedangkan masyarakat Malaysia sendiri byk yg jadi pengganggur. pikir sendiri, masyarakat kita mahu ke bekerja sebagai buruh kasar, kilang, kedai2, pam minyak, atau apa2 jelah? jawapan aku, TAK. Sebabnya disini terlampau memilih, KONONNYA BAGUS SANGAT sehingga menyebabkan menyusahkan mak bapak. pas tu tak tau wat apa, sambung belajar lagi, guna duit sapa? MAK BAPAK juga lagi. kalau p belajar betul tak pe, alhamdulillah. Apa yg anak lelaki melayu buat? jawapannya ambil dadah, melepak di tangga2 rumah orang, merompak,rogol sana sini, merempit n byk lagi. tu yg anak melayu buat! yg melucukan aku, majoriti di sini, org warga luar yg bekerja dengan jayanya. sebab mereka tak bodoh macam anak melayu yang tak sedar diuntung dah tua bangka nak mampus pun mintak duit kat mak bapak diorang. BODOH!

apa lagi punya citer, jumpa lagi di old town story episod 2.

No comments: