Thursday, June 4, 2009

sabah bah

malam semalam memang susah tuk aku melelapkan mata. aku hanya tido selama sejam lebih kurangla....nak kata banyak masalah tak derla plak....sampai di KLIA jam 12 lebih kurang...setlekan pe2 yg patut we all p minum menggantikan sarapan yg tak sempat pg tadi...apa ek nama kedai tu tak silap aku, walker kopitiam kot....em tapi sedap lagi di oldtown white cfee kegemaran aku tu. flight ke KK jam 2 petang, tunggu pnya tgu flight dlay plak ke jam 3 petang. huh apalah yg aku nak buat....em teman ada bersama... buku yg aku beli di kinokuniya-dilema melayu-islam kurang fikir atau kurang zikir...melayan buku ni sampai aku terleka sehinggalah didlm flight pn aku ralit membacanya....2 jam 20 minit odway ke KK, fuh pelik juga ngan aku ni, tak gak aku tidur...
sampai di KK aku n the geng bergerak ke shangrila. keluar dr airport....em ari dah semakin gelap....hehehehe hampir terlupa aku sini awal malamnya...apalah yg nak d buat...sampai d shangrila...aku dikejutkan untuk berkumpul jam7, punyalah aku bising n membebel sebab memikirkan pasal maghrib...hehehehe aku ketawa kecil, lucu rasanya.baru aku sedar maghrib di sini awal rupanya...nasib aku tak wat luahan perasaan dkt diorg kalau tak...kena semburlah aku....hehehe

aku baru je alik dr lokasi perayaan tadau yang akan berlangsung pd 7 jun 2009. persiapan berjalan dgn lancar...pentas sudahpun dinaikkan, n rumah2 adat belum dinaikkan lagi.... sampai jam 11.30 aku kembali semula ke hotel...dan mata aku masih sama...tak ada tanda2 menunjukkan nak tido. esok akan bermulanya sesi latihan bagi artis2 yg ada seperti felix, abby yus,artis2 sabah n ramai lagi...

menanti kerja2 yg semakin sibuk untuk esok...mudah2an tiada halangan utk meraikan perayaan tadau kea'matan tahun ni...dan sekarang aku sedang melayan rancangan di luar lingkungan bersama sayed munawar - mengenai bahasa melayu...turut ditampilkan pensyarah2,pcermah2 yg berkaliber utk membncgkan isu ni...bahasa melayu sebagai bahasa rasmi...adakah bahasa melayu dalam 100 tahun ianya masih diteruskan....em isu yg menarik dan tak pernah abis...dr mula aku study sampailah aku dah kerjaa......

arghhh sabah bah...ada disini buat aku tak lena tidur....cuaca kot..

No comments: