Saturday, January 22, 2011

malam ini

Malam ini kurang enak rasanya. ditemani dengan secawan milo panas. dan masa tidak diperlukan panjang. seharusnya melabuhkan tirai. selesa tapi mood masih dalam keadaan jiwa kacau.

sambung balik

selesai jam jam berikutnya, saya berlari ke tandas dan tidak dapat mengawal diri lalu memuntahkan secawan milo panas yang saya minum tadi. penatnya saya rasa dan sangat lemah sekejap. tersandar di tandas dan rasa air panas mengalir dari celah kelopak mata saya. ya saya rasa sedih, melayan kesihatan yang selalu tak stabil sendirian sejak kebelakangan ini. bila sudah baik dari demam penyakit lain pula yang datang datang dan datang. oh saya terimanya dengan hati yang terbuka. ini ujian dari tuhan. dibekalkan minyak angin yuyi cap limau milik mak, saya sapukan di tempat yang sepatutnya. mungkin angin dah masuk sebab terasa pula seperti menyucuk di dalam perut, alahai siapa pula yang menjahit malam2 gini kat dalam perut ni. setuguk air suam peneman malam ini dan air kapur yang tak sedap itu yang juga milik mak yang ditinggalkan tuk saya, saya minum. mungkin dapat meredakan saya untuk malam ini.

sudah terlalu lewat dan saya perlu merehatkan diri dan tidak larat untuk menaip lagi mahupun berjaga lama untuk malam ini.
moga saya sihat untuk hari esok, dan saya akan makan esok supaya kembali sihat seperti biasa.

No comments: